De Eerstelijns Consultant is een persoon en geen bureau

De Eerstelijns Consultant

Er ontstaan meer organisaties in de eerstelijnszorg. Bestuurders, managers en zorgaanbieders staan voor vraagstukken die ze niet zelf kunnen oplossen. Reorganisatie, conflictbemiddeling, teambuilding, opstellen van een business case, ontwikkelen van kostprijsmodellen, multidisciplinaire samenwerkingsvraagstukken, er is behoefte aan een gekwalificeerde consultant die in staat is om problemen op te lossen. De Eerstelijns Consultant onderscheidt zich daarin.
 
 Eerstelijns Consultants
Hij of zij richt zich hoofdzakelijk op de eerstelijnszorg, heeft zijn waarde bewezen in deze sector en neemt geen opdrachten aan met conflicterende belangen. De Eerstelijns Consultant is een persoon en geen bureau. Een man of vrouw die gepokt en gemazeld is in de eerstelijnszorg. Die de taal, de mensen en de stakeholders kent. Daardoor adequaat en professioneel kan adviseren. Die waar nodig terug kan vallen op een andere eerstelijns consultant. De Eerstelijns selecteert de consultants op basis van deze kenmerken en geeft daarmee een kwaliteitskeurmerk. Elke consultant heeft enkele gespecialiseerde werkgebieden.