Beeldbellen: Waarborg persoonlijke zorgverlening tijdens de pandemie

Covid-19 maakt het contact tussen patiënten en zorgverleners complexer, terwijl kwalitatief hoogstaande én persoonlijke zorgverlening juist in deze tijd van groot belang is. Een videoconsult lijkt dé uitkomst, maar voldoet beeldbellen wel aan de vraag naar persoonlijke aandacht?

Beeldbellen: Waarborg persoonlijke zorgverlening tijdens de pandemie
Verder lezen? Hier kunt u inloggen.

Volledige aandacht voor uw patiënt

Onze vernieuwde applicatie Vcare Video connect is speciaal ontwikkeld voor de zorg, met aandacht voor het gebruiksgemak voor zowel patiënt als de zorgverlener. Met Vcare Video connect zet u eenvoudig een beeldverbinding op naast uw telefoongesprek met uw patiënt. Doordat de applicatie werkt met separate verbindingen, zal de telefonische verbinding met de beller nooit onderbroken worden. Bovendien heeft de internetverbinding van de beller geen invloed op uw telefoongesprek. Hierdoor kunt u zich volledig richten op het verlenen van de beste zorg, zonder hinderlijke onderbrekingen in uw communicatie.

Toegankelijk in elke situatie

Tijdens het telefoongesprek stuurt u de patiënt eenvoudig een uitnodigingslink via sms of e-mail. Middels deze link kan de patiënt direct deelnemen aan de beeldverbinding via een mobiel, tablet of computer naar keuze. De patiënt hoeft dus geen download uit te voeren, wat het gehele proces laagdrempelig en toegankelijk maakt. Tijdens het beeldbellen heeft de beller de keuze uit het gebruik van de voor- en achtercamera van zijn of haar device, en kan hier ook makkelijk tussen wisselen tijdens het gesprek. Dit geeft de zorgverlener de mogelijkheid een optimaal beeld van de zorgvraag te krijgen.

Aanpasbaar aan de zorgvraag

Als zorgverlener kunt u zelf kiezen of u wel of niet in beeld wilt zijn tijdens het beeldbellen, door te kiezen voor een één- of tweezijdige verbinding.
Ook tijdens het videobellen kunt u eenvoudig wisselen tussen een éénzijdig of tweezijdig beeld. Door deze nieuwe functionaliteiten kunt u de beeldzorg nog beter aanpassen aan elke individuele zorgvraag. Elke patiënt is immers anders en verdient de best mogelijke persoonlijke zorg.

Beeldbellen kent ook nadelen

Ondanks alle voordelen krijgt beeldbellen nog steeds negatieve commentaren: een slechte beeldverbinding, audio die wegvalt of hapert, zorgverlener die liever niet in beeld komt of de patiënt die het installeren van een applicatie als complex ervaart.
Een ander veelgehoord probleem is dat er bij vele beeldbeloplossingen verplicht een platformlicentie genomen moet worden.
Bij Vcare hebben we de feedback van onze zorgklanten ter harte genomen en een applicatie ontwikkelt die flexibel en eenvoudig inzetbaar is, voor zowel de zorgverlener als de patiënt.

Graag geven wij een online demonstratie over alle functies en de aantrekkelijke financiële voordelen die Video connect u kan bieden. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 088 – 4 800 900 of via onze website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *