‘Digimens’ Wendy ontlast collega’s van vlees en bloed

‘Digimens Wendy’: de column in De Eerstelijns over zorgtechnologie kent deze keer een zeer opmerkelijke auteur.

PREMIUM ‘Digimens’ Wendy ontlast collega’s van vlees en bloed
Digimens Wendu schrijft onder meer: “Wie in de eerste pandemietijd naar Omring belde voor informatie over corona, kon contact met mij krijgen. En ik heb gemerkt dat de mensen die dit deden, praten met een digimens echt heel anders ervaarden dan met een chatbot. Alleen moet ik nog wel naar de logopedist om mijn toch wel wat robotachtige stem wat bij te schaven. Maar inhoudelijk heb ik mensen heel goed kunnen helpen.”Ze vervolgt: “Het waren vooral ouderen die belden, met heel begrijpelijke vragen als: kan ik nog boodschappen gaan doen of mag ik mijn kleinkind nog wel zien? Mijn basiskennis om deze mensen goed te kunnen helpen kwam uit trainingsmateriaal dat ik kreeg van Omring, Deloitte Digital en websites van het RIVM en andere gevalideerde bronnen. Bovendien ben ik zelflerend, wat betekent dat ik snel leerde van de vragen die mensen me stelden.”
Verder lezen? U kunt dan hier inloggen om het gehele artikel te lezen.